Ανακοίνωση ΔΕ ΤΕΕ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του νέου κορωνοϊού
Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, αφού έλαβε υπόψιν της τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση τις τελευταίες εβδομάδες και μέχρι την 31/3 όσο και τις προτάσεις που διατύπωσαν τα μέλη της αλλά και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ με επιστολές του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς, κατόπιν συνεχούς διαλόγου τόσο με μηχανικούς σε όλη τη χώρα, που ακολουθώντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της ΓΓΠΠ παραμένουν σπίτι τους, με βαρύ επαγγελματικό κόστος, όσο και χιλιάδων μηχανικών, ελεύθερων επαγγελματιών και μισθωτών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που συνεχίζουν να εργάζονται υπό αντίξοες συνθήκες, ζητά από την Πολιτεία, άμεσες και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση τόσο της διάδοσης του κορωνοϊού όσο και – κυρίως – των επιπτώσεών του στην επαγγελματική ζωή των μηχανικών και στην οικονομία. Άλλωστε το ΤΕΕ, εκ του ιδρυτικού του νόμου και των παραδόσεων του τεχνικού κόσμου της χώρας, οφείλει να τοποθετείται πάντα με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και στα μέλη του. Προτεραιότητα για όλους κατά την τρέχουσα κρίση είναι η προστασία της υγείας των εργαζομένων κάθε μορφής απασχόλησης και εργασίας. Η ΔΕ ΤΕΕ ευχαριστεί θερμά τους συναδέλφους μηχανικούς, εργαζόμενους στα νοσοκομεία, στους οργανισμούς κοινής ωφέλειας, στις υποδομές, στα αναγκαία έργα και υπηρεσίες, στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, για την συνεισφορά τους κατά τη διάρκεια και ενάντια στην πανδημία. Παράλληλα, η ΔΕ ΤΕΕ αποφάσισε το Επιμελητήριο να δημιουργήσει ηλεκτρονικό παρατηρητήριο καταγραφής των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης, ανοιχτό στα μέλη του ΤΕΕ, όπου οι μηχανικοί μέλη θα μπορούν να καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τις προτάσεις τους σε ειδικά ζητήματα, ώστε το ΤΕΕ να έχει κατά τον δυνατόν «ζωντανή» καταγραφή και μετά από επεξεργασία να προωθεί προτάσεις προς τις αρμόδιες αρχές. Με αυτά τα δεδομένα, η ΔΕ ΤΕΕ, πιο συγκεκριμένα, προτείνει: Α) Μέτρα προστασίας των εργαζομένων από τη διάδοση του κορωνοϊού Σε εργοτάξια, είτε δημοσίων είτε ιδιωτικών έργων, που συνεχίζουν να λειτουργούν, ειδικά σε όσα εργάζονται περισσότερα από 10 άτομα, απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφαλείας, των οδηγιών του ΕΟΔΥ και υποχρεωτική παροχή ατομικών μέσων και καθιέρωσης μέτρων προφύλαξης από τη διάδοση του κορωνοιού. Υποχρεωτικά να διεξάγονται ειδικά επί της κατάστασης ενημερωτικά σεμινάρια και να λαμβάνεται κάθε δυνατή προληπτική ενέργεια στα εργοτάξια με ευθύνη των αρμόδιων Τεχνικών Ασφαλείας και Γιατρών Εργασίας. Κατοχύρωση άρνησης ελέγχου από Ελεγκτές Δόμησης, δεδομένης της κατάστασης, ως αιτιολογημένης. Υποχρεωτική σύσταση για αποφυγή παρουσίας άλλων προσώπων σε περιπτώσεις διενέργειας αυτοψίας και επιτόπιου ελέγχου από ελεγκτές δόμησης. Παράταση χρόνου υποβολής του σχεδίου αποτύπωσης του ακινήτου. Αναστολή υποχρέωσης υποβολής ΠΕΑ κατά τη μίσθωση ή πώληση ακινήτου μέχρι τη λήξη της έκτακτης ανάγκης και υποχρέωση υποβολής του εντός 6 μηνών και πάντως εντός της χρήσης, επί ποινή ακυρότητας του συμβολαίου Άμεσο κλείσιμο των γραφείων κτηματογράφησης, σε αντιστοιχία με τα κτηματολογικά γραφεία. Β) Επαγγελματικά μέτρα Την οριζόντια παράταση, τουλάχιστον μέχρι 30/9/2020 ή προτιμότερο μέχρι 31/12/2020, όλων ανεξαιρέτως των προθεσμιών, που λήγουν το επόμενο χρονικό διάστημα, και αφορούν το σύνολο των επαγγελματικών δραστηριοτήτων των μηχανικών. Ενδεικτικά αναφέρονται καταληκτικές ημερομηνίες που υπάρχουν στον νόμο 4495 για τα αυθαίρετα, το πρόγραμμα Εξοικονομώ, τις δηλώσεις Κτηματολογίου, τη δήλωση για τα αδήλωτα τ.μ. στους Δήμους, τους δασικούς χάρτες κλπ. Δυνατότητα αναστολής διεξαγωγής διαγωνισμών τεχνικών έργων, μελετών και προμηθειών τεχνικών υπηρεσιών κλπ από όλες τις αναθέτουσες αρχές και παράταση των προθεσμιών στους εν εξελίξει διαγωνισμούς, στο ίδιο πλαίσιο που χορήγησε παράταση το Υπουργείο Υποδομών στα αντίστοιχα θέματα (έργα κλπ) αρμοδιότητάς του. Παράταση προθεσμιών εκτέλεσης κάθε είδους δημοσίων έργων, πλην αυτών που έχουν σχέση με τη διαχείριση επείγουσας ανάγκης και ειδικού δημόσιου συμφέροντος – και όλων των συναφών διαδικασιών κατά την εκτέλεσή τους – κατ’ αναλογία αντιστοίχων κατευθύνσεων που δόθηκαν σε άλλες περιπτώσεις ανωτέρας βίας στο παρελθόν (φυσικές καταστροφές κατά τόπους, εκτεταμένες απεργίες κλπ) Υποχρεωτική χρήση εργαλείων τηλεργασίας και εκ περιφοράς λήψης αποφάσεων ή αναβολή συσκέψεων προόδου, συνεδριάσεων ομάδων εργασίας, επιτροπών παραλαβής εργασιών, κλπ σε όλες τις Αναθέτουσες Αρχές. Περιορισμό, κατά το δυνατόν, των απαιτούμενων δικαιολογητικών όπου η υποβολή τους μπορεί να αναβληθεί και να συμπληρωθεί σε μεταγενέστερο χρόνο (λογαριασμοί, διαγωνισμοί, υποβολές και εγκρίσεις υλικών κλπ). Να δίνεται η δυνατότητα στον προϊστάμενο της διευθύνουσας υπηρεσίας να υπογράφει λογαριασμούς με την υποβολή των αναλυτικών επιμετρήσεων των οποίων η έγκριση θα μπορεί να πραγματοποιείται σε μεταγενέστερο χρόνο όπως και η σύνταξη των αντίστοιχων ΠΠΑΕ. Λήψη μέτρων για έγκαιρη χορήγηση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας με τη δυνατότητα ευέλικτων ρυθμίσεων (πληρωμή με γενική ενημερότητα και όχι έργου, χρήση προγενέστερης ενημερότητας ή πληρωμή και προσκόμιση ενημερότητας σε μεταγενέστερο χρόνο) Εγκρίσεις επιμετρήσεων και πιστοποιήσεων με χρήση ψηφιακής υπογραφής και ψηφιακά υποβαλλόμενα. Προώθηση των πιστοποιήσεων προς πληρωμή ψηφιακά (ηλεκτρονικά) και άμεσα, ανεξαρτήτως της φυσικής παρουσίας των αρμόδιων υπαλλήλων στις υπηρεσίες τους Όλες οι πληρωμές να γίνονται με υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής. Πλήρη εφαρμογή ηλεκτρονικών διαδικασιών στις διαγωνιστικές διαδικασίες. Υποχρεωτική αντικατάσταση κάθε εγγράφου που δύναται να εκδοθεί ηλεκτρονικά από το δημόσιο. Επέκταση της ψηφιακής υπογραφής για κάθε είδους έγγραφο. Υποχρεωτική αναζήτηση των δικαιολογητικών από τη διευθύνουσα υπηρεσία – αναθέτουσα αρχή για τα έγγραφα που παρέχει διαλειτουργικότητα το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι διευθύνουσες υπηρεσίες – αναθέτουσες αρχές να εγκρίνουν άμεσα τμηματικές πιστοποιήσεις ενδιάμεσων παραδοτέων, προκειμένου να υπάρξει ρευστότητα στις μελετητικές εταιρείες και να μην χαθούν θέσεις εργασίας. Να εξοφληθούν άμεσα όλες οι εκκρεμείς πληρωμές, ανεξαρτήτως της φυσικής παρουσίας των αρμόδιων υπαλλήλων στις υπηρεσίες τους Ηλεκτρονική χορήγηση στοιχείων, οικοδομικών αδειών, σχεδίων και φωτοαντιγράφων από τις Πολεοδομίες, τα Κτηματολογικά γραφεία κλπ μετά από αίτηση των Μηχανικών. Υποχρεωτική χορήγηση βεβαίωσης χρήσης γης ηλεκτρονικά από κάθε ΥΔΟΜ, καθώς αποτελεί βασικό δικαιολογητικό για ενάρξεις επιχειρήσεων, αδειοδότησης κλπ Επέκταση – θέσπιση ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων σε όλες τις υπηρεσίες και οργανισμούς του δημοσίου, για την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων και την επιτάχυνση των διαδικασιών Παράταση κατά 2 μήνες μετά τη λήξη των μέτρων για όλες τις προθεσμίες υποβολής απόψεων, γνωμοδοτήσεων αλλά και απαντήσεων από αδειοδοτούμενους, για τη διαδικασία έκδοσης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και έγκρισης ΣΜΠΕ που εμπίπτουν στο χρονικό διάστημα από 15/3 έως 30/5. Όλες οι προθεσμίες υποβολής ετήσιων ή περιοδικών στοιχείων (ενδεικτικά αποβλήτων, ενεργειακής κατανάλωσης, εξοικονόμησης ενέργειας, ΑΠΕ, κατανάλωσης υδάτων, δικαιωμάτων εκπομπών κλπ) από επιχειρήσεις, μηχανικούς, μελετητές κλπ να μετατεθούν τουλάχιστον μέχρι 30/6. Την σωστή εφαρμογή των μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας όσο αφορά … Συνεχίστε να διαβάζετε το Ανακοίνωση ΔΕ ΤΕΕ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του νέου κορωνοϊού.
Αντιγράψτε και επικολλήστε αυτόν τον σύνδεσμο στον WordPress ιστότοπο για ενσωμάτωση
Αντιγράψτε και επικολλήστε αυτόν τον κώδικα στον ιστότοπό σας για να ενσωματωθεί