Άρθρο – παρέμβαση του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού με τίτλο: “Δεν πάει άλλο με το κυκλοφοριακό” και ειδική αναφορά στην Αττική δημοσίευσε η εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ στο πλαίσιο σχετικού πρωτοσέλιδου θέματος του δημοσιογράφου Κώστα Παπαχλιμίντζου, ο οποίος συντόνισε πριν λίγες ημέρες και τη θεματική συζήτηση με το ίδιο περιεχόμενο στο συνέδριο Green Deal Greece 2025, που διοργάνωσε το ΤΕΕ και το economix.gr, ενώ στο αφιέρωμα της εφημερίδας περιλαμβάνεται και σχετικό άρθρο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίσου Δήμα.
Το άρθρο του Προέδρου του ΤΕΕ έχει ως εξής:

Δεν πάει άλλο με το κυκλοφοριακό
Άρθρο του Γιώργου Στασινού, Προέδρου του ΤΕΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα εκατομμύρια πολιτών που ζούνε στην Αττική είναι το κυκλοφοριακό.
Τα χιλιάδες παιδιά που μετακινούνται το πρωί με σχολικά ή με ΙΧ χρειάζονται υπερβολικά πολύ χρόνο για να φτάσουν στα σχολεία.
Οι εργαζόμενοι χάνουν τεράστιο χρόνο στην κίνηση προκειμένου να φτάσουν στη δουλειά τους με προφανείς πολλαπλές συνέπειες.
Τα ατυχήματα πολλαπλασιάζονται. Η επιβάρυνση από τους ρύπους στην ατμόσφαιρα μεγαλώνει.
Επιπλέον, θα μου επιτρέψετε να παραθέσω κάποια σημαντικά αριθμητικά στοιχεία:
- Το 2004 τα αυτοκίνητα στην Αττική ήταν λιγότερα από 3.000.000 και τώρα πάνω από 4.500.000 δηλαδή αύξηση πάνω από 50 τοις εκατό.
- Το Μετρό έχει 3 γραμμές ενώ σύμφωνα με μελέτες θα έπρεπε να έχει 8 γραμμές και 200 σταθμούς για τον πληθυσμό της Αττικής.
- Το Μετρό δεν εξυπηρετεί άξονες με τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο όπως ο Κηφισός ή η Κηφισίας. Η αναμονή στο Μετρό σε ώρες αιχμής φτάνει τα 12-13 λεπτά.
Αυτή είναι η πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά και που στην κυριολεξία «δεν πάει άλλο». Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός με στοχευμένα μέτρα που μπορούν να επιφέρουν και βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα:
- Περιορισμός της κυκλοφορίας των φορτηγών 07:00-10:00 και 16:00-19:00 σε κεντρικούς άξονες με ταυτόχρονη αστυνόμευση εφαρμογής του μέτρου.
- Εφαρμογή πράσινου δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας.
- Άμεση εκτέλεση του έργου της Κύμης για τη μείωση της κίνησης της Αττικής Οδού και του Κηφισού.
- Κατασκευή του δρόμου Ελευσίνας – Θήβας για τη διοχέτευση των φορτηγών από Πειραιά προς ΠΑΘΕ.
- Κατασκευή της σύνδεσης της περιφερειακής Υμηττού με τη Βουλιαγμένης.
- Κατασκευή της σύνδεσης της Αττικής οδού με Ραφήνα και Λαύριο.
- Αυστηρή αστυνόμευση στις ΛΕΑ και τις λεωφορειολωρίδες.
- Εφαρμογή του car pooling με ισχυρά κίνητρα.
- Επέκταση του Μετρό και εφαρμογή των χρονοδιαγραμμάτων εκτέλεσης.
- Αύξηση και συνέπεια των δρομολογίων του Μετρό και των υπολοίπων μέσων. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι από τα σημαντικότερα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Αττικής και θα πρέπει η Κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα.
- Δημιουργία μεγάλων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων στους σταθμούς Μετρό.
Είναι ξεκάθαρο ότι το κυκλοφοριακό συνδέεται άμεσα με την ποιότητα της ζωής και την καθημερινότητα, με προφανή επιβάρυνση του περιβάλλοντος, της δημόσιας υγείας και αρνητικές οικονομικές συνέπειες τόσο στο επίπεδο του χαμένου χρόνου, όσο και στη μειωμένη παραγωγικότητα.
Η άμεση, στοχευμένη και ολοκληρωμένη παρέμβαση της Πολιτείας για την επίλυσή του, είναι πιο επείγουσα παρά ποτέ. Χρόνος πλέον δεν υπάρχει!

Άρθρο Στασινού: Δεν πάει άλλο με το κυκλοφοριακό

εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ πρωτοσέλιδο κύριο θέμα ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ





