Η απολύτως επιτυχημένη λειτουργία και τα οφέλη που προκύπτουν για την οικονομία, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις επισφραγίζονται από τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία για τον ενάμιση χρόνο λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, μέσω του συστήματος e-adeies, που δίνει το ΤΕΕ στη δημοσιότητα.
Η ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών αποτελεί μία από τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει υποστηρίξει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και έχει βοηθήσει ήδη σημαντικά, στον ενάμιση χρόνο εφαρμογής του, να συντομευθούν οι χρόνοι για την έκδοση αδειών και να μειωθεί το κόστος.
Το σύστημα e-adeies, που διαρκώς αναπτύσσεται και διευρύνεται, εντάσσοντας νέες υπηρεσίες και διαδικασίες στη λειτουργία του, ως εμβληματική ψηφιακή μεταρρύθμιση, που υλοποίησε και λειτουργεί το ΤΕΕ, με την ενεργό και υπεύθυνη συμμετοχή των ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών, συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του ίδιου του έργου των μηχανικών, στην αξιοπιστία και τη διαφάνεια της αδειοδότησης τεχνικών έργων και επενδύσεων αλλά και στην ψηφιακή μετάβαση του κράτους. Ταυτοχρόνως ανοίγει το δρόμο για την επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση, τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, που αποτελεί πρωτοβουλία του ΤΕΕ και του Προέδρου του Γιώργου Στασινού, η οποία έχει υιοθετηθεί και θεσμοθετηθεί ήδη από την κυβέρνηση, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίησή του και να τεθεί σε λειτουργία σε σύντομο, σχετικά, χρόνο.
Η έκθεση Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας έχει τεκμηριώσει τη συμβολή του συστήματος e-adeies στην επιτάχυνση των διαδικασιών και στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την τρέχουσα περίοδο το ΤΕΕ έχει αποστείλει εκ νέου σχετικά στοιχεία στον διεθνή οργανισμό για την αξιολόγηση της εξέλιξης αυτής της μεταρρύθμισης.
Τα στοιχεία απολογισμού της μέχρι σήμερα λειτουργίας της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, μέσω του συστήματος e-adeies, στο πλαίσιο της καθιερωμένης συνεργασίας τους, απέστειλε το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, κατόπιν αιτήματος της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε σχετικά:
«Από τον Οκτώβρη του 2018 ξεκινήσαμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση που ήδη είχε αργήσει πολύ: την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών. Οι μηχανικοί υποβάλλουν ηλεκτρονικά τους φακέλους των αδειών δόμησης και οι υπηρεσίες ελέγχουν και διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά τα αιτήματα, με τις άδειες να εκδίδονται ηλεκτρονικά και με πλήρη διαφάνεια σε κάθε στάδιο της διαδικασίας. Όλοι οι εμπλεκόμενοι πλέον γνωρίζουν σε ποιο σημείο βρίσκεται η κάθε υπόθεση και κάθε βήμα για την έκδοση μιας άδειας έχει χαρτογραφηθεί και παρακολουθείται. Κάποιοι είδαν αυτήν την μεταρρύθμιση επιφυλακτικά, αλλά πλέον νομίζω ότι όλοι βλέπουν πως είναι αποτελεσματικό
Όλο και περισσότερες διαδικασίες που αφορούν τις Υπηρεσίες Δόμησης εντάσσονται στο e-adeies. Μέχρι τώρα πάμε καλά. Μάλιστα, το ΤΕΕ πολύ γρήγορα έφτιαξε την αντίστοιχη διαδικασία και ενέταξε στο e-adeies και την υποβολή και διεκπεραίωση φακέλων στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, που καθυστερούσαν πολύ τα προηγούμενα χρόνια. Σύντομα θα γίνει το ίδιο και με τα Συμβούλια πολεοδομικών Θεμάτων που επίσης αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις σε όλη τη χώρα.
Τώρα όμως, που απέκτησε και η κοινωνία και η δημόσια διοίκηση ακόμη μεγαλύτερη εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες, λόγω του lockdown, νομίζω ότι είναι η ώρα να τρέξουν και όλα τα υπόλοιπα, οι διαδικασίες που δεν έχουν ενταχθεί ακόμη στο σύστημα e-adeies. Για παράδειγμα, να γίνονται όλες οι διαδικασίες και εγκρίσεις που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικής άδειας μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα, όπως οι βεβαιώσεις του δασαρχείου, της αρχαιολογίας, του κτηματολογίου. Ακόμη και οι ασφαλιστικές εισφορές των οικοδομικών έργων θα μπορούσαν να ενταχθούν, όπως και η ενημέρωση της Αστυνομίας ή τα γραφεία Πυρασφάλειας της Πυριοσβεστικής. Μπορούμε να προχωρήσουμε ακόμη πιο δυναμικά, ακόμη περισσότερο: να εντάξουμε με τον ίδιο τρόπο τις διαδικασίες για τη σύνδεση των οικοδομών με το φυσικό αέριο ή την ηλεκτροδότηση. Με ξεκάθαρους κανόνες, κοινό πλαίσιο και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Έτσι θα ξέρουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις ότι θα μπορούν να παρακολουθούν το σύνολο της υπόθεσής τους ηλεκτρονικά και οι μηχανικοί ότι μπορούν να ολοκληρώσουν το σύνολο μιας αδειοδότησης οικοδομικού έργου ηλεκτρονικά. Και οι συναρμόδιες υπηρεσίες να γνωρίζουν και να παρακολουθούν τις υποθέσεις ηλεκτρονικά, χωρίς χαμένες ώρες και κόστος που δεν χρειάζεται πλέον να επωμίζεται ούτε το δημόσιο ούτε οι πολίτες.
Στόχος είναι, το ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης αδειών e-adeies να ανοίξει το δρόμο ώστε όταν ολοκληρωθεί και ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, η επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση που θα κάνει «ηλεκτρονικό και τον σχεδιασμό και τις επιτελικές λειτουργίες του κράτους, να μπορεί να εκδίδεται κάθε άδεια με ευθύνη του μηχανικού που θα την αναλαμβάνει.»
Βασικά στοιχεία και συμπεράσματα
Από τα βασικά στατιστικά στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος e-adeies προκύπτει ότι:
- Έχουν ήδη διεκπεραιωθεί μέσω του πληροφοριακού συστήματος του ΤΕΕ σχεδόν 100 χιλιάδες οικοδομικές άδειες (99.611), ενώ αν συνυπολογιστούν και οι υπόλοιπες εγκρίσεις, αναθεωρήσεις κλπ διαδικασίες που εξομοιώνονται με άδειες, ο αριθμός ανέρχεται σε σχεδόν 130 χιλιάδες (129.390).
- Μειώθηκε θεαματικά ο χρόνος έκδοσης αδειών δόμησης, που διεκπεραιώνονται μέσω του συστήματος e-adeies, όπου πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων καταναλώνει από 0-10 ημέρες ή από 10 έως 30 ημέρες, όταν στο προηγούμενο καθεστώς απαιτούνταν για την έκδοση οικοδομικής άδειας, μόνο στις διαδικασίες που ενέπλεκαν τις Υπηρεσίες Δόμησης, από 2 έως 8 μήνες, ενώ για την αδειοδότηση συνολικά από 5 έως 30 μήνες.
- Πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε μέσα από το σύστημα e-adeies η ηλεκτρονική υποβολή φακέλων προς τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής έχουν συγκροτηθεί ανά περιοχή και ήδη, σε λιγότερο από έναν μήνα λειτουργίας, έχουν υποβληθεί 583 φάκελοι προς έλεγχο από τις ΥΔΟΜ και απόφαση των ΣΑ.
- Ακόμη, ξεκίνησε μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα e-adeiesη έκδοση αδειών δόμησης για κεραίες κινητής τηλεφωνίας κατ΄ εφαρμογή του νέου νόμου που υποστήριξε το ΤΕΕ και προώθησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ, όπου έχουν εκδοθεί τις πρώτες ημέρες εφαρμογής 21 τέτοιες άδειες.
- Από τα άλλα επιμέρους στοιχεία αξίζει να σημειωθούν τα εξής ενδιαφέροντα:
-Έχουν εκδοθεί 4.298 Άδειες κατηγορίας 1
-Έχουν εκδοθεί 704 Άδειες κατηγορίας 2
– Έχουν εκδοθεί 8.223 Άδειες κατηγορίας 3
-Έχουν εκδοθεί 8.087 Προεγκρίσεις Οικοδομικής Άδειας
-Έχουν εκδοθεί 56.400 Εγκρίσεις Εργασιών Μικρής Κλίμακας (ΕΕΜΚ)
-Έχουν υποβληθεί προς έκδοση 2.457 άδειες κατεδάφισης και από αυτές εκδόθηκαν 1.853.
-Η Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης και Απαιτούμενων Εγκρίσεων για τις οικοδομικές άδειες κατηγορίας 3 είναι εξαιρετικά δημοφιλείς κατηγορίες στους μηχανικούς χρήστες.
-Οι αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αδειών είναι διαδεδομένη πρακτική και σχετικά δημοφιλείς κατηγορίες στο e-adeies.
-Από τον Μεταγενέστερο Έλεγχο Φορολογικών Οικοδομικής Άδειας Κατ. 3 αποδεικνύεται ότι η συμμόρφωση προς τις διατάξεις βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο.
- Λειτουργεί πλέον μέσω του e-adeies ένα αξιόπιστο και ολοκληρωμένο σύστημα αποτύπωσης της οικοδομικής δραστηριότητας, των επενδύσεων και παρακολούθησης των εξελίξεων στο δομημένο περιβάλλον αλλά και των τάσεων που κάθε φορά αναπτύσσονται σε αυτό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο εξεταζόμενο δίμηνο (Μαρτίου Απριλίου 2020) παρουσιάζεται ισχυρή κάμψη του ρυθμού υποβολής και έκδοσης πράξεων, καθώς η επιδημία του κορωνοϊού αφενός παρέλυσε καταρχήν τη λειτουργία των αρμόδιων υπηρεσιών και αφετέρου στη συνέχεια εμπόδισε κατά πολύ το έργο των μηχανικών.
- Παρότι οι περισσότερες διαδικασίες που εμπλέκουν τις Υπηρεσίες Δόμησης γίνονται πλέον ηλεκτρονικά, δεν ισχύει το ίδιο για εγκρίσεις, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κλπ (όπως αυτά που αφορούν ιδιοκτησιακά θέματα) που εκδίδονται από άλλες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα οι δασικές και αρχαιολογικές υπηρεσίες κλπ. Επιπλέον, δεν διεκπεραιώνονται ακόμη ηλεκτρονικά και δεν διασυνδέονται με την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών διαδικασίες που από το νόμο είναι αλληλένδετες, όπως η σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (ηλεκτροδότηση, ύδρευση, φυσικό αέριο, κλπ). Το ΤΕΕ κάνει κάθε προσπάθεια να ενταχθούν και οι διαδικασίες αυτές στην ηλεκτρονική αδειοδότηση καθώς εν τέλει όλες οι πληροφορίες αυτές θα εντάσσονται και στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου που ξεκινά σε λίγους μήνες. Η συνεργασία τόσο των συναρμόδιων Υπουργείων όσο και των φορέων και εταιρειών που εμπλέκονται είναι κρίσιμη για την ολοκλήρωση αυτής της διασύνδεσης και την καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση μελετητών, μηχανικών, επιχειρήσεων και πολιτών.
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ E–ADEIES
Στο σύνολο των διοικητικών πράξεων (99.611) του συστήματος e-adeies, η κατανομή ανά είδος κατάστασης έχει ως εξής:
Επίπεδο | Κατάσταση Αίτησης | Παρατηρήσεις | Αριθμός |
-6 | Τέθηκε Αρχείο | Τέθηκε σε αρχείο λόγω παρέλευσης χρόνου ανταπόκρισης από τον αιτούντα ή αποσύρθηκε η αίτηση | 217 |
-5 | Σε Ανάκληση | Ανακλήθηκε η Διοικητική Πράξη | 1060 |
-4 | Διακοπή Εργασιών | Έχει επιβληθεί διακοπή εργασιών | 12 |
-3 | Διαβιβάστηκε | Έχει διαβιβαστεί ο φάκελος για έλεγχο από άλλη υπηρεσία | 6 |
-2 | Απορρίφθηκε | Η αίτηση απορρίφθηκε επειδή δεν μπορούσε να εκδοθεί η αιτούμενη άδεια ή είχε υποβληθεί σε λανθασμένη Υ. Δομ. | 3241 |
1 | Σε υποβολή | Έχει υποβληθεί | 670 |
2 | Σε έλεγχο | Είναι σε διαδικασία ελέγχου | 1945 |
3 | Σε μεταβολή | Έχει επιστραφεί στο Μηχανικό να προβεί σε διορθώσεις σύμφωνα με τις παρατηρήσεις | 3396 |
5 | Εκδόθηκε | Έχει εκδοθεί η αιτούμενη Διοικητική Πράξη | 89064 |
ΣΥΝΟΛΟ | 99611 |
Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή, σε επίπεδο περιφέρειας, οι άδειες, εγκρίσεις, αναθεωρήσεις, βεβαιώσεις κλπ, δηλαδή η κατανομή του συνόλου των νομίμων αιτήσεων, έχουν ως εξής:
Περιφέρεια | Αριθμός |
Αττικής | 31.405 |
Κεντρικής Μακεδονίας | 22.852 |
Κρήτης | 10.248 |
Θεσσαλίας | 9.261 |
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | 8.641 |
Δυτικής Μακεδονίας | 2.873 |
Πελοποννήσου | 7.965 |
Νοτίου Αιγαίου | 7.957 |
Δυτικής Ελλάδος | 7.709 |
Ιονίων Νήσων | 6.088 |
Στερεάς Ελλάδος | 6.003 |
Ηπείρου | 5.738 |
Βορείου Αιγαίου | 2.903 |
Σύνολο: | 129.643 |
Οι τύποι αδειών και ο χρόνος έκδοσης
Σύμφωνα με το νόμο 4495/2016, όπως ισχύει, και την λοιπή σχετική διοικητική και πολεοδομική νομοθεσία, μέσα από το σύστημα e-adeies που σχεδίασε, ανέπτυξε και λειτουργεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, οι Οικοδομικές Άδειες κατηγορίας 3 και οι Εγκρίσεις Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας εκδίδονται άμεσα μετά την υποβολή, με ευθύνη του μηχανικού. Περίπου 65 χιλιάδες άδειες δόμησης εκδόθηκαν με ευθύνη των μηχανικών ΑΜΕΣΑ. Για αυτές τις συγκεκριμένες και μόνο κατηγορίες, τα στατιστικά στοιχεία του συστήματος e-adeies, έχουν ως εξής:
Οικοδομική άδεια Κατηγορία 3 με βεβαίωση όρων δόμησης | 5.823 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 3 με προέγκριση | 2.400 |
Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας | 56.400 |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ: | 64.623 |
Ωστόσο η μείωση του χρόνου έκδοσης αδειών δόμησης αποτυπώνεται και σε άλλες κατηγορίες που διεκπεραιώνονται μέσω του συστήματος e-adeies, όπου πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων καταναλώνει από 0-10 ημέρες ή από 10 έως 30 ημέρες. Οι υποθέσεις που απαιτούν χρόνο έκδοσης άνω των 30 ημερών (και φθάνουν, ελάχιστες, έως και 6 μήνες) είναι πλέον λίγες αναλογικά.
Πέρα από αυτές τις τρεις κατηγορίες βασικές κατηγορίες (Οικοδομική άδεια Κατηγορία 3 με βεβαίωση όρων δόμησης ή με προέγκριση και Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας), που αποτελούν και την πλειοψηφία των διοικητικών πράξεων – αδειών αλλά και των αιτήσεων που έχουν διεκπεραιωθεί από το ηλεκτρονικό σύστημα e-adeies του ΤΕΕ, μέσα από αυτό εκτελούνται δεκάδες άλλες σχετικές διαδικασίες και εκδίδονται οι σχετικές βεβαιώσεις, εγκρίσεις, άδειες κλπ, όπως:
Είδος | Εκδόθηκε | Σύνολο |
Προέγκριση Οικοδομικής Άδειας | 5463 | 8087 |
Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης-Απαιτούμενων Εγκρίσεων Αρ.38§γ για Ο.Α. κατ. 3 | 8829 | 11872 |
Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης Αρ.38§γ για αναθεώρηση έντυπης Ο.Α. Κατ. 3 | 266 | 424 |
Έγκριση ΕΥΠΑΤΕ για ξενοδοχεία 4*&5* άνω των 300 κλινών, Εγκαταστάσεις ειδικής τουριστ. υποδομής, Σύνθετα τουριστ.καταλύματα & ΠΟΤΑ | 32 | 34 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 χωρίς προέγκριση | 2460 | 3508 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 με προέγκριση | 1537 | 1733 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορία 2 χωρίς προέγκριση | 477 | 793 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 2 με προέγκριση | 169 | 214 |
Άδεια Κατεδάφισης | 1853 | 2457 |
Έγκριση Εκτέλεσης Εργασίων | 2333 | 2371 |
Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης σε αυθαίρετες κατασκευές | 235 | 382 |
Μεταγενέστερος Έλεγχος Φορολογικών Οικ. Άδειας Κατ. 3 | 8296 | 9915 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 με Ισχύουσα Έγκριση Δόμησης ν.4030/2011 / Έντυπη Προέγκριση ν.4495/2017 | 301 | 374 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 2 με Ισχύουσα Έγκριση Δόμησης ν.4030/2011 / Έντυπη Προέγκριση ν.4495/2017 | 58 | 86 |
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 3 με Ισχύουσα Έγκριση Δόμησης ν.4030/2011 / Έντυπη Προέγκριση ν.4495/2017 | 948 | 1006 |
Οικοδομική άδεια Ανακατασκευής Πυρόπληκτου (ν. 4613/19, αρθ. 14) | 55 | 56 |
Μεταγενέστερος Έλεγχος Οικοδομικής άδειας Ανακατασκευής Πυρόπληκτου (ν. 4613/19, αρθ. 14) | 55 | 66 |
Αναθεώρηση Προέγκρισης | 224 | 244 |
Αναθεώρηση Οικοδομικής Άδειας Κατηγορίας 1 | 315 | 401 |
Αναθεώρηση Οικοδομικής Άδειας Κατηγορίας 2 | 14 | 22 |
Αναθεώρηση Οικοδομικής Άδειας Κατηγορίας 3 | 1304 | 1313 |
Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας | 1886 | 1892 |
Γνωστοποίηση Εκτέλεσης Πρόσθετων Εργασιών | 117 | 118 |
Αναθεώρηση Άδειας Κατεδάφισης εντος του χρόνου ισχύος της | 24 | 31 |
Ενημέρωση Άδειας Κατεδάφισης | 76 | 76 |
Αναθεώρηση Έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης σε αυθαίρετες κατασκευές | 3 | 4 |
Ενημέρωση Έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης σε αυθαίρετες κατασκευές | 9 | 9 |
Αναθεώρηση Οικοδομικής άδειας Ανακατασκευής Πυρόπληκτου (ν. 4613/19, αρθ. 14) | 16 | 16 |
Έγκριση δομικών κατασκευών κεραίας | 21 | 21 |
Αναθεώρηση Έντυπης Οικοδομικής Άδειας / Άδειας Δόμησης | 1463 | 2025 |
Ενημέρωση Έντυπης Οικοδομικής Άδειας / Άδειας Δόμησης | 5758 | 5849 |
Γνωστοποίηση Εργασιών Έντυπης Οικοδομικής Άδειας / Άδειας Δόμησης | 414 | 423 |
Αναθεώρηση έντυπης Άδειας Κατεδάφισης ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου | 24 | 38 |
Αναθεώρηση Έγκρισης Δόμησης ν.4030/2011 | 42 | 81 |
Αναθεώρηση έντυπης αδείας ΧΩΡΙΣ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου | 2021 | 2119 |
Αναθεώρηση έντυπης αδείας κατ. 1 ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου | 623 | 917 |
Αναθεώρηση έντυπης αδείας κατ. 2 ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου | 76 | 139 |
Αναθεώρηση έντυπης αδείας κατ. 3 ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου | 1021 | 1094 |
Μεταγενέστερος Έλεγχος αναθεώρησης έντυπης αδείας | 2382 | 3214 |
Ενημέρωση Έντυπης Άδειας Κατεδάφισης | 11 | 11 |
Αναθεώρηση Έντυπης Άδειας Κατεδάφισης ΧΩΡΙΣ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου | 47 | 48 |
Μεταγενέστερος Έλεγχος αναθεώρησης έντυπης αδείας κατεδάφισης | 28 | 45 |
Στις ανωτέρω άδειες – εγκρίσεις κλπ, η διαφορά μεταξύ των εκδοθέντων πράξεων και του συνόλου περιλαμβάνει αιτήσεις που απορρίφθηκαν, άδειες που ανακλήθηκαν, και κυρίως υποθέσεις υπό έλεγχο από τις ΥΔΟΜ σήμερα, φακέλους που έχουν επιστραφεί προς συμπλήρωση και άλλες σχετικές περιπτώσεις.
Η συνολική εικόνα ανά μήνα μέχρι στιγμής
Με βάση άλλη στιγμιαία εικόνα αλλά επικαιροποιημένα στοιχεία (που ενσωματώνουν ολοκληρωμένες υποθέσεις και του Απριλίου 2020) η μηνιαία εξέλιξη ανά είδος άδειας, έγκρισης κλπ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Αξίξει να σημειωθεί ότι το τελευταίο εξεταζόμενο δίμηνο (Μαρτίου Απριλίου 2020) παρουσιάζεται ισχυρή κάμψη του ρυθμού υποβολής και έκδοσης πράξεων, καθώς η επιδημία του κορωνοϊού αφενός παρέλυσε καταρχήν τη λειτουργία τω αρμόδιων υπηρεσιών και αφετέρου στη συνέχεια εμπόδισε κατά πολύ το έργο των μηχανικών.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ | ||||||
ΕΤΟΣ/ ΜΗΝΑΣ | Προεγκρίσεις/ βεβαιώσεις | Άλλες Οικοδομικές Άδειες(*) | Συνολικές Αναθεωρήσεις | Κατηγορία 3 Χωρίς προέγκριση |
Κατηγορία 3 Με προέγκριση |
Μικρής Κλίμακας |
2018/10 | 34 | 24 | 38 | 3 | 747 | |
2018/11 | 390 | 218 | 232 | 70 | 42 | 3044 |
2018/12 | 528 | 488 | 330 | 153 | 127 | 2592 |
2019/01 | 578 | 555 | 416 | 169 | 135 | 3299 |
2019/02 | 704 | 723 | 575 | 225 | 181 | 2795 |
2019/03 | 751 | 906 | 653 | 271 | 206 | 3473 |
2019/04 | 724 | 983 | 708 | 347 | 185 | 3496 |
2019/05 | 863 | 1064 | 1069 | 317 | 208 | 3556 |
2019/06 | 892 | 1124 | 1064 | 379 | 203 | 3699 |
2019/07 | 1094 | 1486 | 1423 | 495 | 270 | 4375 |
2019/08 | 712 | 1021 | 987 | 352 | 169 | 2547 |
2019/09 | 823 | 1144 | 1097 | 342 | 173 | 2988 |
2019/10 | 1047 | 1526 | 1502 | 464 | 247 | 4394 |
2019/11 | 912 | 1397 | 1493 | 397 | 244 | 3142 |
2019/12 | 890 | 1447 | 1479 | 452 | 214 | 2500 |
2020/01 | 836 | 1135 | 1277 | 330 | 172 | 2302 |
2020/02 | 982 | 1275 | 1613 | 390 | 193 | 2660 |
2020/03 | 963 | 1051 | 1396 | 296 | 180 | 2191 |
2020/04 | 678 | 779 | 944 | 234 | 107 | 1537 |
(*) Δεν περιλαμβάνονται οι μικρής κλίμακας
Ανά Υπηρεσία Δόμησης
Σε στιγμιαίο υποσύνολο 128.505 υποθέσεων-διαδικασιών στο σύστημα e-adeies, η γεωγραφική κατανομή ανά υπηρεσία δόμησης (με φθίνουσα σειρά) έχει ως εξής:
ΥΔΟΜ ΑΘΗΝΑΙΩΝ | 6139 |
ΥΔΟΜ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 4733 |
ΥΔΟΜ ΧΑΝΙΩΝ | 3415 |
ΥΔΟΜ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 3132 |
ΥΔΟΜ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 3057 |
ΥΔΟΜ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ | 2906 |
ΥΔΟΜ ΠΑΤΡΕΩΝ | 2877 |
ΥΔΟΜ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ | 2507 |
ΥΔΟΜ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥ | 2361 |
ΥΔΟΜ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ | 2354 |
ΥΔΟΜ ΚΑΒΑΛΑΣ | 2021 |
ΥΔΟΜ ΒΟΛΟΥ | 2016 |
ΥΔΟΜ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ | 1938 |
ΥΔΟΜ ΠΕΙΡΑΙΑ | 1916 |
ΥΔΟΜ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | 1884 |
ΥΔΟΜ ΑΙΓΑΛΕΩ | 1828 |
ΥΔΟΜ ΝΑΞΟΥ ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 1827 |
ΥΔΟΜ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ | 1800 |
ΥΔΟΜ ΣΥΡΟΥ-ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ | 1698 |
ΥΔΟΜ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ & ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ | 1679 |
ΥΔΟΜ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ | 1606 |
ΥΔΟΜ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ | 1545 |
ΥΔΟΜ ΖΑΚΥΝΘΟΥ | 1504 |
ΥΔΟΜ ΡΟΔΟΥ | 1409 |
ΥΔΟΜ ΡΕΘΥΜΝΗΣ | 1369 |
ΥΔΟΜ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ | 1369 |
ΥΔΟΜ ΛΑΜΙΕΩΝ | 1350 |
ΥΔΟΜ ΣΕΡΡΩΝ | 1341 |
ΥΔΟΜ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ | 1306 |
ΥΔΟΜ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ | 1289 |
ΥΔΟΜ ΠΑΛΛΗΝΗΣ | 1280 |
ΥΔΟΜ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ | 1260 |
ΥΔΟΜ ΛΕΥΚΑΔΑΣ | 1259 |
ΥΔΟΜ ΑΓΡΙΝΙΟΥ | 1251 |
ΥΔΟΜ ΔΡΑΜΑΣ | 1248 |
ΥΔΟΜ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ | 1248 |
ΥΔΟΜ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ | 1236 |
ΥΔΟΜ ΞΑΝΘΗΣ | 1225 |
ΥΔΟΜ ΘΕΡΜΗΣ | 1201 |
ΥΔΟΜ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ | 1189 |
ΥΔΟΜ ΒΑΡΗΣ-ΒΟΥΛΑΣ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ | 1184 |
ΥΔΟΜ ΧΙΟΥ | 1152 |
ΥΔΟΜ ΓΛΥΦΑΔΑΣ | 1125 |
ΥΔΟΜ ΘΗΡΑΣ | 1084 |
ΥΔΟΜ ΛΑΓΚΑΔΑ | 915 |
ΥΔΟΜ ΚΗΦΙΣΙΑΣ | 912 |
ΥΔΟΜ ΒΕΡΟΙΑΣ | 911 |
ΥΔΟΜ ΠΑΓΓΑΙΟΥ | 878 |
ΥΔΟΜ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ | 877 |
ΥΔΟΜ ΚΟΖΑΝΗΣ | 875 |
ΥΔΟΜ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ | 872 |
ΥΔΟΜ ΣΙΘΩΝΙΑΣ | 827 |
ΥΔΟΜ ΠΕΛΛΑΣ ΤΥΠΟΣ | 802 |
ΥΔΟΜ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ | 801 |
ΥΔΟΜ ΠΥΛΑΙΑΣ-ΧΟΡΤΙΑΤΗ | 780 |
ΥΔΟΜ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ | 735 |
ΥΔΟΜ ΑΧΑΡΝΩΝ | 724 |
ΥΔΟΜ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | 691 |
ΥΔΟΜ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ | 661 |
ΥΔΟΜ ΘΗΒΑΙΩΝ | 660 |
ΥΔΟΜ ΦΑΙΣΤΟΥ | 636 |
ΥΔΟΜ ΤΡΙΠΟΛΗΣ | 628 |
ΥΔΟΜ ΠΡΕΒΕΖΑΣ | 606 |
ΥΔΟΜ ΑΡΤΑΙΩΝ | 594 |
ΥΔΟΜ ΚΥΜΗΣ-ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ | 565 |
ΥΔΟΜ ΚΩ | 565 |
ΥΔΟΜ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ | 564 |
ΥΔΟΜ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ | 564 |
ΥΔΟΜ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ | 563 |
ΥΔΟΜ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ | 546 |
ΥΔΟΜ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ | 541 |
ΥΔΟΜ ΚΙΛΚΙΣ | 537 |
ΥΔΟΜ ΛΕΒΑΔΕΩΝ | 532 |
ΥΔΟΜ ΦΛΩΡΙΝΑΣ | 531 |
ΥΔΟΜ ΕΔΕΣΣΑΣ | 522 |
ΥΔΟΜ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ | 512 |
ΥΔΟΜ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ-ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ | 503 |
ΥΔΟΜ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ | 502 |
ΥΔΟΜ ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ | 472 |
ΥΔΟΜ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ | 468 |
ΥΔΟΜ ΠΥΛΟΥ-ΝΕΣΤΟΡΟΣ | 464 |
ΥΔΟΜ ΗΛΙΔΑΣ | 457 |
ΥΔΟΜ ΩΡΩΠΟΥ | 452 |
ΥΔΟΜ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ | 444 |
ΥΔΟΜ ΠΥΡΓΟΥ | 444 |
ΥΔΟΜ ΝΙΚΑΙΑΣ-ΡΕΝΤΗ | 439 |
ΥΔΟΜ ΣΠΑΡΤΗΣ | 437 |
ΥΔΟΜ ΔΙΟΝΥΣΟΥ | 433 |
ΥΔΟΜ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ | 424 |
ΥΔΟΜ ΜΕΓΑΡΕΩΝ | 416 |
ΥΔΟΜ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ | 413 |
ΥΔΟΜ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ | 411 |
ΥΔΟΜ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ | 408 |
ΥΔΟΜ ΑΡΓΟΥΣ-ΜΥΚΗΝΩΝ | 398 |
ΥΔΟΜ ΓΡΕΒΕΝΩΝ | 383 |
ΥΔΟΜ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ | 374 |
ΥΔΟΜ ΣΠΑΤΩΝ-ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ | 374 |
ΥΔΟΜ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΪΑΣ | 363 |
ΥΔΟΜ ΔΕΛΦΩΝ | 356 |
ΥΔΟΜ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ | 356 |
ΥΔΟΜ ΕΟΡΔΑΙΑΣ | 344 |
ΥΔΟΜ ΝΑΟΥΣΑΣ | 335 |
ΥΔΟΜ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ | 319 |
ΥΔΟΜ ΛΟΚΡΩΝ | 318 |
ΥΔΟΜ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ | 318 |
ΥΔΟΜ ΜΗΛΟΥ | 318 |
ΥΔΟΜ ΙΣΤΙΑΙΑΣ -ΑΙΔΗΨΟΥ | 316 |
ΥΔΟΜ ΜΕΣΣΗΝΗΣ | 316 |
ΥΔΟΜ ΚΑΡΥΣΤΟΥ | 313 |
ΥΔΟΜ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ | 312 |
ΥΔΟΜ ΖΩΓΡΑΦΟΥ | 311 |
ΥΔΟΜ ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ | 311 |
ΥΔΟΜ ΦΥΛΗΣ | 307 |
ΥΔΟΜ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ | 304 |
ΥΔΟΜ ΣΙΝΤΙΚΗΣ | 301 |
ΥΔΟΜ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ | 301 |
ΥΔΟΜ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ | 296 |
ΥΔΟΜ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ | 294 |
ΥΔΟΜ ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ | 292 |
ΥΔΟΜ ΠΑΡΓΑΣ | 291 |
ΥΔΟΜ ΑΛΜΥΡΟΥ | 284 |
ΥΔΟΜ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ | 282 |
ΥΔΟΜ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ | 276 |
ΥΔΟΜ ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΣΒΟΥ | 273 |
ΥΔΟΜ ΤΥΡΝΑΒΟΥ | 270 |
ΥΔΟΜ ΛΗΜΝΟΥ | 264 |
ΥΔΟΜ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ | 262 |
ΥΔΟΜ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ | 244 |
ΥΔΟΜ ΚΑΛΥΜΝΟΥ ΤΥΠΟΣ | 240 |
ΥΔΟΜ ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΑΣ | 229 |
ΥΔΟΜ ΑΛΜΩΠΙΑΣ | 226 |
ΥΔΟΜ ΠΥΛΗΣ | 226 |
ΥΔΟΜ ΣΗΤΕΙΑΣ | 221 |
ΥΔΟΜ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ-ΑΓ.ΘΕΟΔΩΡΩΝ | 220 |
ΥΔΟΜ ΑΝ.ΜΑΝΗΣ | 213 |
ΥΔΟΜ ΠΑΙΟΝΙΑΣ | 212 |
ΥΔΟΜ ΑΝΔΡΟΥ | 210 |
ΥΔΟΜ ΑΓΙΑΣ | 201 |
ΥΔΟΜ ΒΟΪΟΥ | 188 |
ΥΔΟΜ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ | 184 |
ΥΔΟΜ ΣΚΙΑΘΟΥ | 183 |
ΥΔΟΜ ΘΑΣΟΥ | 174 |
ΥΔΟΜ ΣΚΟΠΕΛΟΥ | 172 |
ΥΔΟΜ ΤΗΝΟΥ | 167 |
ΥΔΟΜ ΚΑΡΠΑΘΟΥ | 158 |
ΥΔΟΜ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ | 156 |
ΥΔΟΜ ΙΚΑΡΙΑΣ | 153 |
ΥΔΟΜ ΠΟΡΟΥ | 151 |
ΥΔΟΜ ΦΑΡΣΑΛΩΝ | 147 |
ΥΔΟΜ ΖΑΧΑΡΩΣ | 145 |
ΥΔΟΜ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ | 142 |
ΥΔΟΜ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΚΟΥΦΑ | 125 |
ΥΔΟΜ ΖΗΡΟΥ | 104 |
ΥΔΟΜ ΝΟΤΙΑΣ | 102 |
ΥΔΟΜ ΛΕΡΟΥ | 61 |
ΥΔΟΜ ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ | 60 |
ΥΔΟΜ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ | 51 |
ΥΔΟΜ ΚΟΝΙΤΣΑΣ | 47 |
ΥΔΟΜ ΝΕΣΤΟΥ | 15 |
ΥΔΟΜ ΙΘΑΚΗΣ | 14 |
Σημειώνεται ότι τα όρια ευθύνης των Υπηρεσιών Δόμησης που αναφέρονται δεν ταυτίζονται κατ’ ανάγκη με τα διοικητικά όρια ευθύνης του δήμου που τις στεγάζει, καθώς σε πολλές περιπτώσεις μία υπηρεσία δόμησης έχει την ευθύνη περισσότερων του ενός δήμων, λόγω της υποστελέχωσης σε επίπεδο διπλωματούχων μηχανικών των τεχνικών υπηρεσιών των ΟΤΑ.
Σημειώνεται επίσης, ότι πέρα από τις υπηρεσίες δόμησης των ΟΤΑ σε όλη τη χώρα, για τις οποίες αναλυτικά στοιχεία ανά υπηρεσία απεστάλησαν στο ΥΠΕΝ, ειδικές υπηρεσίες δόμησης σύμφωνα με τον νόμο διατηρούν οι εξής δημόσιοι φορείς και η δραστηριότητά τους στο πληροφοριακό σύστημα e-adeies (με κατάταξη σειράς προβαδίσματος) έχει ως εξής:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ – ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ | 2 |
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΔΙΤ – ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ | 10 |
ΥΠΕΝ – Δ/ΝΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ & ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ | 47 |
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΥΠΟΔΟΜΩΝ | 21 |
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΡ. ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ | 142 |
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΜΗΣΗΣ | 127 |
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΜΗΣΗΣ | 23 |
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ | 79 |
ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΜΗΣΗΣ | 98 |
Σημ.: στους ανωτέρω αριθμούς περιλαμβάνονται διαφόρων ειδών άδειες, βεβαιώσεις κλπ, σύμφωνα με τη νομοθεσία, ενώ στο συνολικό αριθμό περιλαμβάνονται τόσο οι εκδοθείσες, όσο και οι ανακληθείσες, απορριφθείσες, υπό έλεγχο, υπό μεταβολή κλπ. διοικητικές πράξεις.
Σημειώνεται ότι οι εκτελεστές διοικητικές πράξεις έκδοσης οικοδομικών αδειών, σύμφωνα με τη νομοθεσία, δημοσιεύονται από το ΤΕΕ στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Συμβούλια Αρχιτεκτονικής
Καθώς από τα μέσα Απριλίου ξεκίνησε μέσα από το σύστημα e-adeies η ηλεκτρονική υποβολή φακέλων προς τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής που έχουν συγκροτηθεί ανά περιοχή, ήδη, σε λιγότερο από έναν μήνα λειτουργίας, έχουν υποβληθεί 583 φάκελοι προς έλεγχο από τις ΥΔΟΜ και απόφαση των ΣΑ.
Η κατανομή των υποθέσεων αυτών ανά φάση επεξεργασίας τους, μέχρι στιγμής, έχει ως εξής:
Έγκριση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής
Απορρίφθηκε | 3 |
Σε υποβολή προς έλεγχο στοιχείων από Υ.Δομ. | 375 |
Σε έλεγχο στοιχείων από Υ.Δομ. | 196 |
Σε μεταβολή στοιχείων κατόπιν παρατηρήσεων από Υ.Δομ. | 9 |
ΣΥΝΟΛΟ | 583 |
Επισημαίνεται ότι λόγω της πρόσφατης εισαγωγής της ηλεκτρονικής διαδικασίας, των ειδικών προβλέψεων της νομοθεσίας ανά περίπτωση αλλά και των μακρόχρονων προβλημάτων στη συγκρότηση και λειτουργία των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής, τα οποία προοδευτικά επιλύονται με τη διαρκή συνεργασία μεταξύ ΥΠΕΝ και ΤΕΕ, υπάρχει μεγάλη μεταβλητότητα και ανισοκατανομή μεταξύ των υποθέσεων ανά ΣΑ, η οποία εκτιμάται ότι θα αμβλυνθεί τους επόμενους μήνες, πάντα όμως θα αντικατοπτρίζει τις ειδικές συνθήκες κάθε περιοχής που αποτελεί συνδυασμό παραγόντων που προβλέπεται από τη νομοθεσία (προστατευόμενοι και παραδοσιακοί οικισμοί, ιστορικοί τόποι, αυθαίρετη δόμηση κλπ).
Σε υποσύνολο 568 φακέλων, η γεωγραφική κατανομή ανά Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής έχει ως εξής:
Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών | 19 |
Π.Ε. Βορείου Τομέα | 59 |
Π.Ε. Δυτικού Τομέα Αθηνών | 8 |
Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών | 29 |
Π.Ε. Πειραιώς | 8 |
Π.Ε. Ανατολικής Αττικής | 27 |
Π.Ε. Δυτικής Αττικής | 7 |
Π.Ε. Νήσων | 58 |
Π.Ε. Θεσσαλονίκης | 30 |
Π.Ε. Κιλκίς | 1 |
Π.Ε. Σερρών | 3 |
Π.Ε. Χαλκιδικής | 20 |
Π.Ε. Αρτας | 3 |
Π.Ε. Θεσπρωτίας | 4 |
Π.Ε. Ιωαννίνων | 10 |
Π.Ε. Πρέβεζας | 4 |
Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων | 2 |
Π.Ε. Λακωνίας | 2 |
Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας | 1 |
Π.Ε. Αχαΐας | 12 |
Π.Ε. Κέρκυρας | 3 |
Π.Ε. Σάμου | 1 |
Π.Ε. Χίου | 38 |
Π.Ε. Θήρας | 8 |
Π.Ε. Καλύμνου | 6 |
Π.Ε. Κω | 14 |
Π.Ε. Νάξου | 9 |
Π.Ε. Ρόδου | 75 |
Π.Ε. Σύρου | 6 |
Π.Ε. Τήνου | 24 |
Π.Ε. Ηρακλείου | 1 |
Π.Ε. Λασιθίου | 13 |
Π.Ε. Ρεθύμνης | 48 |
Π.Ε. Χανίων | 15 |
Σημ. για συντάκτες: τυχόν επιμέρους συγκριτικές ασυμφωνίες επί των συνόλων στα ανωτέρω στατιστικά στοιχεία δεν προκύπτουν από λάθη αλλά από διαφορετικές χρονικές στιγμές στατιστικής επεξεργασίας των δεδομένων καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα e–adeies λειτουργεί αδιαλείπτως (χωρίς «πάγωμα» για την έκδοση των στοιχείων) και η επεξεργασία γίνεται εκ των υστέρων.