ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΕΕ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Τα έργα να λειτουργήσουν ως μοχλός ανάπτυξης, στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τόνισε από την Ήπειρο ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στα οξυμένα εργασιακά και ασφαλιστικά προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο κλάδος των διπλωματούχων μηχανικών από τις ακολουθούμενες πολιτικές των τελευταίων ετών. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ επισκέφθηκε την Ήπειρο, με την ευκαιρία των δύο εκδηλώσεων που οργάνωσαν με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή μηχανικών στην Πρέβεζα και τα Ιωάννινα, το ΤΕΕ σε συνεργασία με το Περιφερειακό Τμήμα ΤΕΕ Ηπείρου, για την παρουσίαση του νέου συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών και ταυτότητας κτιρίων. Παράλληλα ο Χρ. Σπίρτζης επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Ιόνιας Οδού στην περιοχή της Σκλίβανης, ενώ παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Αναλυτικά σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου:
-Επίσκεψη στα έργα: «Ο πρόεδρος της Κεντρικής Διοίκησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Χρήστος Σπίρτζης στο πλαίσιο της διήμερης παρουσίας του στα Γιάννενα, επισκέφθηκε μαζί με τον πρόεδρο του τμήματος Ηπείρου Χρήστο Παπαβρανούση και μέλη της τοπικής Διοικούσας Επιτροπής τα έργα που εξελίσσονται στην Ιόνια Οδό στην περιοχή της Σκλίβανης. Ο κ. Σπίρτζης και τα υπόλοιπα μέλη του ΤΕΕ διαπίστωσαν την μεγάλη ταχύτητα με την οποία εκτελούνται τα έργα, ενώ στην ενημέρωση που είχαν από την ανάδοχο εταιρεία, το έργο στα γήπεδα των Ιωαννίνων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015, αλλά στο σύνολό του το 2017. Στη συνέχεια ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στις τεχνικές και πολιτικές παραλείψεις ετών σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως τουλάχιστον αυτή την περίοδο θα πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να αποφύγουμε τα φαινόμενα της Εγνατίας. «Η Εγνατία είναι ένας θαυμάσιος οδικός άξονας, που όμως δε συνέδεσε κάποια λιμάνια μεταξύ τους, δε συνέδεσε και δεν εξυπηρέτησε βιομηχανικές περιοχές, δε σχεδιάστηκε εξαρχής με κάθετους άξονες. Το ίδιο έγινε και με την Ιόνια. Ο αρχικός σχεδιασμός έγινε στο πόδι. Όταν ξεκίνησε το έργο δεν υπήρχαν καν ούτε η οριστική χάραξη, αλλά ούτε και οι μελέτες εφαρμογής. Αυτό που γινόταν πάντα ήταν όποιος ήταν υπουργός να προσπαθεί μέσω τέτοιων έργων να διαφημίσει τη θητεία του στο υπουργείο. Εάν δε δούμε τα έργα υποδομής σε ένα πλαίσιο συνολικότερης ανάπτυξης του τόπου δεν πρόκειται να λειτουργήσουν ως μοχλοί ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Σπίρτζης, που πρόσθεσε, ότι «στόχος του ΤΕΕ είναι η διαμόρφωση ενός συνολικού σχεδίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Καθοριστικός μοχλός για την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού είναι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων». «Η Ήπειρος και η Κεντρική Ελλάδα είναι αδικημένες περιοχές, γιατί το μοντέλο της ανάπτυξης της χώρας τα προηγούμενα χρόνια βασιζόταν στο δίπολο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δεν μπορεί η χώρα να συνεχίσει να κινείται στο δίπολο Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Πρέπει να υπάρξει ένα πραγματικό σχέδιο αποκέντρωσης που σημαίνει ότι θα στραφούμε στην παραγωγική και μεταποιητική δραστηριότητα, πρέπει να υπάρχει σύνδεση των έργων με βάση ένα κεντρικό σχεδιασμό». Απαιτείται στροφή στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, στις μεταποιητικές μονάδες και υλοποίηση έργων με συγκεκριμένη στόχευση και όχι αποσπασματικά. Θέλουμε τα έργα όχι για τα έργα, αλλά για την εξυπηρέτηση της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας», τόνισε ο Κ. Σπίρτζης.
-Συνέντευξη Τύπου: «Στο …μάτι του κυκλώνα βρίσκονται, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, οι μηχανικοί, καθώς οι τελευταίες αλλαγές σε μια σειρά τομέων που τους αφορά και κυρίως στο ασφαλιστικό, τους βγάζει στα… κάγκελα για την έως τώρα πολιτική. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε για την Ήπειρο πως είναι ανάγκη η σύνταξη εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την ανασυγκρότηση της χώρας και η Ήπειρος έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. «Μένουν, φυσικά να γίνουν πολλά ακόμη, σε επίπεδο υποδομών». Εξάλλου, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε πως τα προβλήματα συνεχίζουν να μεγαλώνουν καθώς υπάρχει «πλήθος νομοθετημάτων και ενεργειών που δυσκολεύουν το επάγγελμά μας. Πρόκειται για αντιδεοντολογικές και αντιδημοκρατικές ενέργειες, που θέλουμε να ανακληθούν». Σε ό, τι αφορά το ασφαλιστικό, επεσήμανε πως το 65% των μηχανικών ελευθεροεπαγγελματιών δεν καταβάλλει τις εισφορές, γιατί δεν μπορεί. «Τα ασφαλιστικά ταμεία έγιναν για να βοηθούν τους μηχανικούς. Ο κ. Βρούτσης αυτή την κοινωνική πρόνοια την μετέτρεψε σε εκδίκηση. Κατήργησε τις αναλογικές εισφορές –μέρος- έχει αυξήσει τις πάγιες εισφορές για όλους τους μηχανικούς. Το ταμείο μας δεν είναι ελλειμματικό και έχει μεγάλη περιουσία. Με μελέτη αποδείξαμε ότι με τις προβλέψεις που υπάρχουν και, εάν συνεχιστεί η ίδια πολιτική, σε λιγότερο από 10 χρόνια το ταμείο γίνεται ελλειμματικό. Φυσικά, το να αυξηθούν οι εισφορές δεν είναι η δόκιμη λύση». Τέλος, αναφέρθηκε σε μια σειρά από προτάσεις που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα το ΤΕΕ