Mέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα ολοκληρωθεί η πώληση της Olympic Air στην Aegean, με τις δύο εταιρίες να διατηρούν το σήμα, το διακριτό πτητικό έργο και το στόλο τους, όπως ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια της Olympic, η Marfin Investment Group (MIG). Ως τις 18/10 θα έχει ολοκληρωθεί η ανάληψη της διοίκησης της Olympic από την Aegean, συμπληρώνει η τελευταία, υπογραμμίζοντας ότι η έγκριση της EE για την εξαγορά της Olympic Air δημιουργεί τις προϋποθέσεις για έναν βιώσιμο, δυναμικό ελληνικό αερομεταφορέα.
Από την πλευρά της η ΕΕ, η οποία έδωσε στο «πράσινο φως» για τη συννένωση των δυο εταιρειών και τη δημιουργία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου στις ελληνικές αερομεταφορές, στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «μετά από διεξοδική έρευνα προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών. Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic. Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε» αναφέρει η Επιτροπή.
Το συνολικό τίμημα της εξαγοράς ανέρχεται στα 72 εκατ. ευρώ, από τα οποία ήδη έχουν καταβληθεί 20 εκατ., ενώ τα υπόλοιπα θα δoθούν σταδιακά.
Από την πλευρά της Aegean, ο πρόεδρος της Θεόδωρος Βασιλάκης, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «οι οικονομίες κλίμακος θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε ακόμη πιο χαμηλούς ναύλους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα προς τα μικρά νησιά της χώρας» και έκανε λόγο για έναν «βιώσιμο αερομεταφορέα».
Όπως αναφέρει η Επιτροπή, εξαιτίας της ελληνικής κρίσης η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος). Υπενθυμίζει, μάλιστα, ότι το 2011 είχε απαγορεύσει την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic, διότι οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές.