Η προσφορά του ΤΕΕ στους μηχανικούς και την κοινωνία, είναι διαρκής στο πέρασμα του χρόνου, με κατεύθυνση πάντοτε την ανάπτυξη, τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρ. Σπίρτζης, με αφορμή το γεγονός ότι συμπληρώνονται 90 χρόνια (1923 – 2013) από την ίδρυση του.
Ειδικότερα, τα εκσυγχρονιστικά βήματα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με αιχμή τις καινοτόμες δραστηριότητες και εφαρμογές, κατά κύριο λόγο τα τελευταία χρόνια, που οι συνθήκες διαμόρφωσαν ραγδαίες και επιτακτικές απαιτήσεις, προκειμένου να αναδειχθεί ο ρόλος του ΤΕΕ, ως θεσμικού τεχνικού συμβούλου της πολιτείας και φορέα των ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων αλλά και για να ανταποκριθεί το ΤΕΕ στις ανάγκες τόσο των διπλωματούχων μηχανικών της χώρας όσο και της κοινωνίας, κατέγραψε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στη χθεσινή εκδήλωση «Oracle Day 2013», την ετήσια ημερίδα που διοργανώνει η Oracle. Οι δραστηριότητες, οι προτάσεις, οι πρωτοβουλίες και οι καινοτόμες εφαρμογές του ΤΕΕ, που αποτελούν διαχρονικό κεκτημένο στα 90 χρόνια ζωής, που συμπληρώνονται φέτος από την ίδρυση του, δοκιμάστηκαν από αντιξοότητες και προβλήματα σε πολλές φάσεις της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Ιδιαίτερα δύσκολες είπε ο Χρ. Σπίρτζης ήταν οι συνθήκες της τρέχουσας περιόδου, καθώς τα τρία τελευταία χρόνια το ΤΕΕ στερήθηκε σημαντικών πόρων. Οι συνεχείς όμως προσπάθειες –όπως τόνισε- και η ωριμότητα που επέδειξαν τα μέλη της διοίκησης του Επιμελητηρίου, κόντρα στη διάθεση του πολιτικού συστήματος να μην γίνουν οι διαρθρωτικές αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος, απέδωσαν. Το ΤΕΕ καθιερώθηκε σε σημαντικό πάροχο σύγχρονων, αξιόπιστων και με υψηλή ανταποδοτικότητα υπηρεσιών τόσο προς το κράτος, όσο και προς τους πολίτες.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΕΕ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΕΕ
Διαρκής πορεία προσφοράς και δημιουργίας των Ελλήνων Μηχανικών
Στα κυριότερα βήματα που έχει κάνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, με αιχμή τις καινοτόμες δραστηριότητες και πρωτοβουλίες των τελευταίων δεκαετιών στους τομείς των νέων τεχνολογιών και εφαρμογών για τους Μηχανικούς, τη Διοίκηση, και την Κοινωνία, κατά τη διάρκεια των 90 χρόνων ζωής του, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην εκδήλωση «Oracle Day 2013». Ιδιαίτερα στάθηκε σε δράσεις – σταθμούς, από τη μεταπολίτευση και μετά, καταγράφοντας τις εξής:
Περίοδος 1974 – 1994
• Το ΤΕΕ συμμετέχει στην εδραίωση της Δημοκρατίας
• Αναδεικνύει για πρώτη φορά τα θέματα περιβάλλοντος
• Συμβάλει στη νομοθέτηση του θεσμικού πλαισίου της μελέτης και παραγωγής έργων
- Συμμετέχει στη συμμετοχή της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Διοργανώνεται (1984) το 1ο Συνέδριο Πληροφορικής
1995: Σταθμός Εκκίνησης – 2 Δράσεις
• Πληροφορική για την υπηρεσία: Το Τμήμα Πληροφορικής στελεχώνεται με μηχανικούς και επιστήμονες πληροφορικής
• Πληροφορική για τους Μηχανικούς: Ιδρύεται η Τράπεζα Πληροφοριών του ΤΕΕ
Περίοδος 1974 – 1994: Πληροφορική στο ΤΕΕ
• Τέλος του 80’ αρχές του 90’ το ΤΕΕ ξεκινά τα πρώτα βήματα μηχανογράφησης
• Έλλειψη σαφούς προσανατολισμού
• Έλλειψη προσωπικού με την απαραίτητη τεχνογνωσία και όραμα
• Περιορισμένη διάθεση πόρων, λόγω αναντιστοιχίας δαπανών και οφέλους
• Λογισμικό για διάφορες περιστασιακές ανάγκες και διαφόρων προελεύσεων χωρίς τεκμηρίωση και τυποποίηση
• Μικτά συστήματα μηχανογραφημένων και χειρόγραφων δεδομένων
2000: Πληροφορική για την Υπηρεσία
– Όλα τα δεδομένα μητρώου και οικονομικών τηρούνται πλέον σε RDBMS
– Το σχήμα δεδομένων ενσωματώνει όλη την επιχειρησιακή λογική των Μελών του ΤΕΕ
– Η αρχιτεκτονική των εφαρμογών είναι σε client – server
– Δεν υπάρχουν πλέον «χειροκίνητες» διαδικασίες και όλα τα σημεία παρουσίας του ΤΕΕ είναι συνδεδεμένα με κατανεμημένες βάσεις δεδομένων
– Ενσωματώνονται πληρωμές μέσω τραπεζών, πιστωτικών καρτών και
εξαφανίζονται οι ουρές από τα ταμεία.
2000: Τράπεζα Πληροφοριών
• 15.000 μηχανικοί αποκτούν πρόσβαση στο διαδίκτυο
• Παρέχεται πληροφόρηση μέσω web εφαρμογών (Μητρώο Μελών, Διαγωνισμοί Δημοσίων Έργων, Αναλυτικές Τιμές Υλικών και Εργασιών, Νομική Πληροφόρηση)
• Το mail καταργεί τις δισκέτες και οι μηχανικοί μαθαίνουν να δουλεύουν από απόσταση.
Σχέση κόστους λειτουργίας, εσόδων, πλήθους Μελών
• Η παραδοσιακή λειτουργία αύξηση υπαλλήλων, έντυπη ενημέρωση παρέσυρε το κόστος λειτουργίας σε αύξηση ακολουθώντας το πλήθος των Μελών
• Η παραδοσιακή λειτουργία αυξάνει ταυτόχρονα το κόστος της άσκησης του επαγγέλματος των Μελών
• Τα έσοδα προέρχονται κυρίως από την οικονομική δραστηριότητα των Μελών και ακολουθούν τη γενικότερη δυναμική της εγχώριας οικονομίας
2002 – 2006: Ενιαία Πορεία η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών στα Μέλη
• Δημιουργία ολοκληρωμένων υποδομών παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών
• Διαφανής διασύνδεση της εσωτερικής οργάνωσης με τις παρεχόμενες υπηρεσίες (πχ μεταβολές στο Μητρώο αποτυπώνονται άμεσα στα δικαιώματα πρόσβασης)
• Δημιουργία datacenter με υψηλής διαθεσιμότητας υποδομές (ORACLE RAC, ORACLE Application Server, ORACLE portal, ORACLE Internet Directory, SSO)
• Ανάπτυξη υπηρεσιών χρησιμοποιώντας την πλέον πρόσφατη τεχνολογία
2002 – 2006 : Ενιαία Πορεία η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών στα Μέλη
• 75.000 Πιστοποιημένοι Χρήστες
• Αποστολή καθημερινής ηλεκτρονικής ενημέρωσης αντικαθιστώντας τα έντυπα μέσα
• Έκδοση 51.000 ηλεκτρονικών βεβαιώσεων
• 20.000 ηλεκτρονικές πληρωμές
• Αυτοδιάθεση και μεταβολή προσωπικών στοιχείων
• Ηλεκτρονική υποβολή 20.000 αιτήσεων προσφοράς και ζήτησης εργασίας
• 2,4 εκατ. αιτήσεις υπολογισμού και διαχείρισης αμοιβών μηχανικών
2007-2013: Το ΤΕΕ και οι Μηχανικοί παρέχουν υπηρεσίες στην πολιτεία και τους πολίτες
- Σύστημα διαχείρισης δηλώσεων αυθαίρετων κατασκευών (Ν. 4014/2011)
Η πρώτη βάση δεδομένων στην χώρα που αποτυπώνει την αυθαίρετη δόμηση και βάζει τις βάσεις για την αντιμετώπιση της με χρόνο υλοποίησης 1 μήνα
• Σώμα ελεγκτών δόμησης
Το ΤΕΕ ολοκλήρωσε την ηλεκτρονική εξέταση των υποψηφίων σε 3 μήνες με ολοκληρωμένη ηλεκτρονική διαχείριση και μία μόνο μετακίνηση για την εξέταση
• Νέο σύστημα διαχείρισης δηλώσεων αυθαίρετων κατασκευών (Ν. 4178/2013)
Με χρόνο ανταπόκρισης 1,5 μήνα υλοποιήθηκε νέο σύστημα με δυνατότητα αυτόματης μετάβασης των φακέλων από τον παλαιό νόμο στον νέο
• Απαλοιφή των σειρών αναμονής σε πολεοδομικά γραφεία για πολίτες και μηχανικούς
• Συλλογή δομημένων δεδομένων αντί χαρτιών τα οποία απαιτούν μακρόχρονη επεξεργασία. Η εργασία του Μηχανικού, που θα γίνει έτσι και αλλιώς, αποτυπώνεται και μεταφέρεται ψηφιακά για περαιτέρω έλεγχο
• Διαφάνεια, αφού όλα τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά σε κεντρικό επίπεδο
• Επίσης όποιος πολίτης έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο θα έχει πλήρη εικόνα των δηλώσεων που τον αφορούν και των πληρωμών που εκκρεμούν ή έχουν υλοποιηθεί .
• Χωροθέτηση των ακινήτων σε εθνικές συντεταγμένες με χρήση των web services της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ.
Σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων των αυθαιρέτων
- Προσέγγιση των προστίμων που οφείλονται με μεγάλη ακρίβεια με ευθύνη του μηχανικού και δυνατότητα διόρθωσης στη συνέχεια εάν αυτό είναι επιθυμητό
• Δημιουργία της πρώτης βάσης δεδομένων για περαιτέρω αξιοποίησή της για την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη χάραξη οικιστικής πολιτικής
• Θεσμική παρέμβαση του ΤΕΕ στην υποστήριξη λειτουργίας της κεντρικής διοίκησης μέσω των συστημάτων πιστοποίησης των Μελών του
• Όλα τα δεδομένα θα ολοκληρωθούν με την υποβολή πλήρους ταυτότητας κτηρίου όταν υλοποιηθεί το αντίστοιχο έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ψηφιακή Σύγκλιση”
Αυθαίρετα
• 600.000 Ακίνητα με γεωγραφικό εντοπισμό
• 1 δισ. € εισπράξεις από προκαταρκτικά πρόστιμα
• 2.7 δισ. € καταχωρηθέντα πρόστιμα
• 32.000 Μηχανικοί και Τεχνολόγοι
• 550.000 πολίτες με ιδιοκτησίες
• 1,2 εκατ. έγκυρες συναλλαγές μέσω ΔΙΑΣ
• 1,2 εκατ. αρχεία (σχέδια, δηλώσεις, φωτογραφίες, δικαιολογητικά)
Ταυτότητα κτηρίων & ηλεκτρονική έκδοση αδειών – Σε φάση δοκιμαστικής λειτουργίας
• Μελέτες
– Μελέτη οντοτήτων
– Μελέτη ροής εργασιών
– Μελέτη λογικού σχήματος δεδομένων
• Υλοποίηση Σχήματος Δεδομένων
• Εφαρμογή τελικού χρήστη (Μηχανικού)
• Εφαρμογή ελέγχου σταδίων (BPMN, BPEL)
• Εφαρμογή εγκρίσεων και ενημερώσεων Πολεοδομικών Υπηρεσιών Δήμων
• Εφαρμογή ελέγχου αυθαίρετης δόμησης για χρήση από ελεγκτές ανά περιοχή
• Εφαρμογή λήψης στοιχείων από πολίτες (ιδιοκτήτες) ή άλλους δικαιούχους
• Εφαρμογή ελέγχου από την Κεντρική Υπηρεσία
• Εφαρμογή εξαγωγής αναφορών, δεικτών, επισημάνσεων (alerts) και στατιστικών.