- Αυτή η εκδήλωση έχει τελειώσει.
Διεθνές συνέδριο: «Χώροι για το παιδί ή Χώροι του παιδιού;»
19/05/2017 - 21/05/2017
Τα Τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τις Αρχιτεκτονικές Σχολές ΕΜΠ και Πανεπιστημίου Κρήτης και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διοργανώνουν διεθνές συνέδριο με θέμα «Χώροι για το παιδί ή Χώροι του παιδιού;» από τις 19 ως τις 21 Μαίου 2017, στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
«Η σχέση του παιδιού με τους χώρους εκπαίδευσης, αλλά και με τον χώρο της πόλης συνιστά ιδιαίτερη πρόκληση στις συνθήκες της σύγχρονης καθημερινότητας, τονίζεται σε ανακοίνωση. Η παιδοκεντρική αντίληψη για τον τρόπο ζωής και αγωγής του παιδιού γίνεται πιο σύνθετη και μετακινείται προς μία ισόρροπη αλλά και πολυδύναμη, πολυσήμαντη και ποικιλότροπα διαλογική, βιωματική και πρακτική σχέση με το περιβάλλον του, στην οποία καλούνται να δώσουν νέες απαντήσεις η αρχιτεκτονική και η παιδαγωγική.
Αυτή η προσέγγιση προσφέρει νέες δυνατότητες στο επιτακτικό κάλεσμα των καιρών μας για επανεξέταση και αναστοχαστική μελέτη των συνθηκών εκπαίδευσης και αγωγής του παιδιού που συμβάλλουν στη συγκρότηση ενεργών πολιτών με κριτική σκέψη, ομαδική δράση, κοινωνική ευαισθησία και έμφαση στο συλλογικό συμφέρον.
Στο διεθνές συνέδριο θα επιδιώξουμε τη δυναμική ώσμωση των πεδίων της παιδαγωγικής και του σχεδιασμού αλλά και τη μετασχηματιστική ταλάντωση θεωρίας και πράξης, θεωρητικών αναζητήσεων και πρακτικών εφαρμογών.
Στόχος του συνεδρίου είναι να συμβάλλει στη διερεύνηση της σύγχρονης μεταβαλλόμενης συνθήκης στο πεδίο των χώρων μάθησης και αγωγής του παιδιού καθώς και σε μία νέα πολυφωνική θεώρηση της σχέσης του με την πόλη».
Κύριες θεματικές ενότητες:
– Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
– Η πολυτροπική τομή χώρων εκπαίδευσης και πόλης
– Η πόλη ως περιβάλλον μάθησης και αγωγής
– Εισαγωγή καινοτομιών για αναβάθμιση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.
Πληροφορίες: http://architecture.web.auth.gr/child-and-space/