O EngineeringUK είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με πάθος να εμπνεύσει την επόμενη γενιά Μηχανικών και για τη δημιουργία ενός μελλοντικού εργατικού δυναμικού Μηχανικών που θα συνεισφέρει στην ευημερία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Μέσα στον Δεκέμβριο 2022, ο EngineeringUK δημοσίευσε μια σειρά από νέες ερευνητικές ενημερωτικές εκθέσεις (briefings) που διερευνούν τις αντιλήψεις, την κατανόηση και τις γνώσεις για τις STEM και τη Μηχανική, μεταξύ των νέων, των γονέων τους και των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι ενημερώσεις, που βασίζονται κυρίως σε δεδομένα που συγκεντρώθηκαν στην έρευνα Engineering Brand Monitor (EBM) του 2021, εξετάζουν επίσης σε βάθος την επίδραση των δημογραφικών παραγόντων σε αυτές τις αντιλήψεις – συμπεριλαμβανομένου του φύλου και του κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου. Οι έρευνες που δημοσιεύτηκαν είναι:
- Αξιοποίηση της δεξαμενής ταλέντων
Η έκθεση με τίτλο “Harnessing the talent pool“ περιέχει μια σειρά δεδομένων που διερευνούν τις γνώσεις, το ενδιαφέρον και τις αντιλήψεις για τη σταδιοδρομία του Μηχανικού, μεταξύ των μαθητών (ηλικίας 7 έως 19 ετών), των γονέων τους και των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι νέοι ηλικίας 11 έως 14 ετών ήταν η ομάδα που είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη Μηχανική (55%), ωστόσο ήταν επίσης η ομάδα που δήλωσε ότι είχε τις λιγότερες γνώσεις για το επάγγελμα (53%).
Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο για λήψη εδώ: https://www.engineeringuk.com/media/318712/harnessing-the-talent-pool_final_dec22.pdf
- Ανισότητα μεταξύ των φύλων στις πρώτες αντιλήψεις
Εξετάζοντας τις αντιλήψεις των νέων για τη Μηχανική, η έρευνα ανέδειξε ότι το φύλο παίζει καθοριστικό ρόλο. Η έρευνα “Gender disparity in early perceptions of engineering “ διαπιστώνει ότι τα κορίτσια αναφέρουν λιγότερες γνώσεις για τη Μηχανική, λιγότερη ενασχόληση με τις επιστήμες και δραστηριότητες των Μηχανικών και είναι λιγότερο πιθανό να δουν τους εαυτούς τους ως Μηχανικούς.
Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο για λήψη εδώ: https://www.engineeringuk.com/media/318713/ebm_gender_briefing_final_dec22.pdf
Στην πραγματικότητα, λιγότερα από τα μισά κορίτσια δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι η Μηχανική θα ήταν μια κατάλληλη σταδιοδρομία γι’ αυτά (42%) ή ότι αισθάνονται ότι το να είσαι Μηχανικός ταιριάζει με αυτό που είναι (35%), σε σύγκριση με το 61% και το 53% των αγοριών. Τα κορίτσια ήταν επίσης λιγότερο πιθανό από τα αγόρια να δηλώσουν ότι αν το ήθελαν, θα μπορούσαν να γίνουν Μηχανικοί.
- Επίδραση του κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου στις πρώιμες αντιλήψεις
Το κοινωνικό υπόβαθρο παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των γνώσεων και των προσδοκιών σχετικά με τη σταδιοδρομία του Μηχανικού. Η τρίτη έρευνα – με τίτλο “Impact of socio-economic background on early perceptions of engineering”- καταδεικνύει οτι λιγότεροι από τους μισούς (43%) νέους προερχόμενους από λιγότερο ευνοημένο υπόβαθρο δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι η Μηχανική θα ήταν μια κατάλληλη καριέρα για αυτούς και μόλις το 37% δήλωσε ότι το να είσαι Μηχανικός ταιριάζει με το ποιος είσαι, σε σύγκριση με το 66% και το 59% των νέων από πιο ευνοημένο υπόβαθρο αντίστοιχα.
Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο για λήψη εδώ:
https://www.engineeringuk.com/media/318714/ebm_socio_economic-_final_dec22.pdf
Η Claudia Mollidor, επικεφαλής έρευνας και αξιολόγησης του EngineeringUK, σχολιάζει: “Η κατανόηση της αντίληψης και της γνώσης για τη σταδιοδρομία και τα μονοπάτια του Μηχανικού είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την ερμηνεία του τι μπορεί και πρέπει να αλλάξει για να εξασφαλιστεί ότι ο τομέας της Μηχανικής θα αντιμετωπίσει την έλλειψη δεξιοτήτων και θα προσλαμβάνει από όλο το εύρος της δεξαμενής ταλέντων….Αυτές οι ενημερώσεις- εκθέσεις, αναδεικνύουν βασικά κενά στη γνώση και την ελκυστικότητα της σταδιοδρομίας του Μηχανικού μεταξύ ορισμένων υποεκπροσωπούμενων ομάδων. Αυτό παρέχει σε εμάς, και στον τομέα, μια σαφή κατεύθυνση για το πού πρέπει να εστιάσουμε τις προσπάθειές μας για προβολή, αν θέλουμε να διαμορφωθεί με επιτυχία ένα πιο ποικιλόμορφο εργατικό δυναμικό”