Η Dr Diana Martin (συμπρόεδρος SEFI Ethics SIG) είναι η αποδέκτης του βραβείου διατριβής Glen Earthman Dissertation Award 2022, που απονέμεται από τη Διεθνή Εταιρεία Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ISEP-International Society for Educational Planning) για τη διδακτορική της διατριβή με τίτλο “Towards a Sociotechnical Reconfiguration of Engineering and an Education for Ethics”
Η μελέτη εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζεται και αξιολογείται η δεοντολογία για τους σκοπούς της διαπίστευσης σε 23 προγράμματα μηχανικής στην Ιρλανδία. Η ανάλυση που πραγματοποιήθηκε υποδηλώνει ότι η χαµηλότερη βαρύτητα της ηθικής ή/και η µη συστηµατική εφαρµογή της στο πρόγραµµα σπουδών των µηχανικών, καθώς και οι προκλήσεις που αντιµετωπίζονται κατά τη διδασκαλία και την αξιολόγηση της ηθικής, έχουν τις ρίζες τους στην πολιτισµική αντίληψη της Μηχανικής ως ενός κλάδου που έχει ως αντικείμενο “παξιµάδια και βίδες”. Για να διαλυθούν οι κουλτούρες που υπάρχουν στην εκπαίδευση των µηχανικών, η µελέτη προτείνει τη µετάβαση από την αντιµετώπιση της ηθικής ως πρόσθετου µέρους του προγράµµατος σπουδών σε έναν πλήρη ανα-προσανατολισµό και ανάπτυξη του ενός προγράµµατος σπουδών των µηχανικών “για” την ηθική. Η µελέτη υποστηρίζει τον µετασχηµατισµό της εκπαίδευσης µηχανικών προς ένα υβριδικό µοντέλο και την αναγνώρισή της Μηχανικής ως κοινωνικοτεχνική επιστήµη.
Η Diana διεξήγαγε τη διδακτορική της έρευνα στο TU Dublin ως μέλος της ομάδας CREATE, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Brian Bowe
Το βραβείο Glen Earthman Dissertation Award 2022 απονέμεται κάθε χρόνο σε μία διδακτορική διατριβή στον τομέα της εκπαίδευσης που ερευνά τον σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων σε επίπεδο διεθνές, κρατικό, περιφερειακό, τοπικό και σε επίπεδο σχολείου ή κτιρίου.
Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το βραβείο μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση: https://isep.info/outstanding-dissertation-award/
Τα πλήρη στοιχεία της διδακτορικής διατριβής είναι : Martin, D.A. (2020) Towards a Sociotechnical Reconfiguration of Engineering and an Education for Ethics:A Critical Realist Investigation into the Patterns of Education and Accreditation of Ethics in Engineering Programmes in Ireland, Doctoral Thesis, Technological University Dublin. DOI:10.21427/7M6V-CC71
Το πλήρες κείμενο της διδακτορικής διατριβής είναι διαθέσιμο στο αποθετήριο –υπηρεσία της βιβλιοθήκης του TU Dublin (Technological University of Dublin) εδώ: https://arrow.tudublin.ie/engdoc/126/