Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (VET) αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα για τη στήριξη της δίδυμης μετάβασης στην Ευρώπη, καθώς η μετάβαση προς μια πιο ψηφιακή και βιώσιμη οικονομία απαιτεί εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Παρά τη σημασία της, είναι δύσκολο για τους εκπαιδευόμενους της VET να παρακολουθήσουν τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των ψηφιακών κοινωνιών και οικονομιών.
Η νέα δημοσίευση από το Cedefop, με τίτλο «VET needs to go digital: upgrading the backbone of Europe’s twin transition», χρησιμοποιεί τα δεδομένα από τη δεύτερη Ευρωπαϊκή Έρευνα Δεξιοτήτων και Θέσεων Εργασίας (Cedefop’s second European Skills and Jobs Survey – ESJS2) για να προωθήσει τις ψηφιακές δεξιότητες στην VET. Τα ευρήματα της έκθεσης υποδεικνύουν τη δυσκολία των εργαζομένων με επαγγελματικό υπόβαθρο να συνεχίσουν να επενδύουν στις ψηφιακές τους δεξιότητες, κάτι που τους θέτει σε μειονεκτική θέση στην αγορά εργασίας.
Το κείμενο αναδεικνύει τη σημασία της ψηφιακής πολιτικής στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και επισημαίνει ότι η υλοποίησή της πρέπει να είναι περιεκτική και να συνδέει διαφορετικούς τομείς πολιτικής. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην ανάγκη συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης των δασκάλων και εκπαιδευτών της VET, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα και η επικαιρότητα των δεξιοτήτων που αποκτούν οι μαθητές.
Η δημοσίευση αυτή επισημαίνει την ανάγκη αναβάθμισης της VET για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής και της μετάβασης προς μια πιο πράσινη και βιώσιμη οικονομία. Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση ενηλίκων, οι ψηφιακές δεξιότητες, η ψηφιοποίηση των επαγγελματικών δεξιοτήτων, καθώς και οι ανάγκες της αγοράς εργασίας, είναι κεντρικά θέματα που εξετάζονται στην έκθεση.
Το πλήρες κείμενο του δημοσιεύματος «VET needs to go digital: upgrading the backbone of Europe’s twin transition» είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Cedefop, https://www.cedefop.europa.eu/files/9200_en.pdf ενώ μπορεί να ανακτηθεί μέσω του DOI: 10.2801/2388199 .