Το ΤΕΕ, με βάση τους καταστατικούς του σκοπούς, υλοποιεί αναπτυξιακά έργα και δράσεις με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:
ΕΣΠΑ 2014-2020
«Ανάπτυξη και Εφαρμογή Σχεδίου Βελτίωσης Οργανωτικής Λειτουργίας του ΤΕΕ για την απλούστευση των Παρεχόμενων Υπηρεσιών προς τις Επιχειρήσεις»
Ενταγμένο στο ΕΠ «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) 2014-2020», με MIS 5016106, Π/Υ: 832.034 € και συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Το παρόν έργο αφορά στην ανάπτυξη ενός νέου ολοκληρωμένου επιχειρησιακού μοντέλου παροχής υπηρεσιών του ΤΕΕ, μέσω της απλούστευσης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις. Κύριος σκοπός του έργου είναι η αναβάθμιση και βελτιστοποίηση της λειτουργίας των υπηρεσιών του ΤΕΕ, ώστε να καταστούν λιγότερο γραφειοκρατικές, περισσότερο «προσβάσιμες» και φιλικές προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Με την ολοκλήρωση του έργου θα απλοποιηθούν και να επιταχυνθούν σημαντικές λειτουργίες του Επιμελητηρίου προς την κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των ωφελούμενων αλλά και των επιχειρήσεων που αναζητούν πληροφορίες και δεδομένα αρμοδιότητας του ΤΕΕ. Επιπλέον, η παροχή πληροφοριών στους ωφελούμενους με νέες, προηγμένης τεχνολογίας μεθόδους, θα συμβάλει στη μείωση του απαιτούμενου χρόνου για την εξυπηρέτησή τους. Τέλος, η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου θα συμβάλει σημαντικά στο επαγγελματικό και επιχειρηματικό έργο των ωφελούμενων, προσφέροντας προστιθέμενη αξία στην εργασία τους, στις επιχειρήσεις τους και στις παρεχόμενες προς τους πελάτες τους υπηρεσίες.
H πράξη θα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενδεικτικές ενέργειες:
- Αποτίμηση του περιβάλλοντος δραστηριοποίησης του ΤΕΕ και προσδιορισμός των πτυχών υλοποίησης δράσης για την απλούστευση των διαδικασιών του ΤΕΕ
- Καταγραφή και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης ως προς τις εξωστρεφείς παρεχόμενες υπηρεσίες του ΤΕΕ προς τις επιχειρήσεις, τη ροή διαδικασιών και τη διοικητική υποστήριξη του εποπτικού και ελεγκτικού έργου που ασκεί
- Σχεδιασμός Οργανωτικού και Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΤΕΕ
- Βελτιστοποίηση της ροής διαδικασιών παροχής υπηρεσιών του ΤΕΕ προς επιχειρήσεις.
- Μοντελοποίηση και τεκμηρίωση ανασχεδιασμένων επιχειρησιακών διαδικασιών του ΤΕΕ προς επιχειρήσεις
- Εξασφάλιση της νομοθετικής βάσης για την υλοποίηση και επιτυχή υιοθέτηση των προτάσεων βελτιστοποίησης των διαδικασιών απλούστευσης του ΤΕΕ
- Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης για τη διαχείριση της αλλαγής και την υποστήριξη εφαρμογής του νέου επιχειρησιακού μοντέλου
- Δράσεις εκπαίδευσης του προσωπικού στις νέες απλουστευμένες διαδικασίες.
- «Ολοκληρωμένες Παρεμβάσεις για την ενίσχυση γνώσεων και δεξιοτήτων ανέργων Πτυχιούχων νέων έως 29 ετών, σε δυναμικούς τομείς του αναπτυξιακού μοντέλου της Οικονομίας »
Ενταγμένο στο ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», με MIS 5076636, Π/Υ: 10.000.000 € και συγχρηματοδότηση από την Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων (ΠΑΝ).
Η Πράξη αποτελεί μία ολοκληρωμένη προσπάθεια παρέμβασης μέσω της παροχής υπηρεσιών εξατομικευμένης συμβουλευτικής, εκπαίδευσης και πιστοποίησης 1950 νέων ανέργων, πτυχιούχων από σχολές και τμήματα τεχνικής κατεύθυνσης, ώστε να αποκτήσουν πρόσθετες γνώσεις, βασικές και ειδικές επαγγελματικές δεξιότητες σε αντικείμενα που σχετίζονται με το κλάδο τους και παρουσιάζουν σημαντική προοπτική ανάπτυξης για την ελληνική Οικονομία στο σύνολο της.
Σκοπός της Πράξης είναι οι ωφελούμενοι να αποκτήσουν πρόσθετες γνώσεις, βασικές και ειδικές επαγγελματικές δεξιότητες που θα έχουν θετική επίπτωση στην ενίσχυση της επαγγελματικής τους ικανότητας και την προώθησή τους στην απασχόληση, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν οι διαδικασίες επαγγελματικής ένταξης των ωφελούμενων του έργου, μέσα από στοχευμένες δράσεις συμβουλευτικής και με βάση τις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε ωφελούμενου του έργου.
Θα υλοποιηθούν προγράμματα, με τα εξής αντικείμενα κατάρτισης:
1) Διοίκηση και διαχείριση έργων
2) Διαχείριση και ασφάλεια ποιότητας τροφίμων
3) Περιβαλλοντική διαχείριση υγεία και ασφάλεια εργαζομένων
4) Διαχείριση δημοσίων συμβάσεων – πράσινες και κοινωνικές δημόσιες συμβάσεις – κρατικές ενισχύσεις
5) Θεσμικό και νομικό πλαίσιο στον τομέα της ενέργειας, εξοικονόμηση και διαχείριση ενεργειακών πόρων
6) Προγραμματισμός Smart Buildings (προγραμμα BIM)
7) Ολοκληρωμένα συστήματα μελετών και διαχείρισης έργων
8) Συστήματα GIS
9) Σχεδιαστικά προγράμματα 3D
10) Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ΑΠΕ
11) Περιβαλλοντική διαχείριση
- «Υποστήριξη φορέων για ωρίμανση και αποτελεσματική υλοποίηση του έργου «Έλεγχος Προσβασιμότητας κτιρίων στα οποία στεγάζονται Υπηρεσίες του Δημοσίου»
Ενταγμένο στο ΕΠ – ΥΜΕΠΕΡΑΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΑνΕΚ) 2014-2020», με MIS 5191770/1.0, Π/Υ: 6.000.000 € και συγχρηματοδότηση από το ΕυρωπαϊκόΤαμείο Συνοχής.
Με το άρθρο 26 του ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (A’79/09.04.2012), ορίζεται η υποχρέωση των κτιρίων που στεγάζονται φορείς δημοσίου ενδιαφέροντος της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α`143), να είναι προσπελάσιμα από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Για τον σκοπό αυτό, υλοποιήθηκε ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής στοιχείων προσβασιμότητας των κτηρίων όπου στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, σύμφωνα με την παρ. 10.ατου άρθρου 26 και την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΓΔΧΣ/70755/614 (B’ 3756/13.08.2021). Η δυνατότητα ένταξης στην ανωτέρω πλατφόρμα έληξε την 10η.5.2022. Στην πλατφόρμα καταχωρίστηκαν από φορείς δημοσίου ενδιαφέροντος περισσότερααπό 30.000 κτίρια.
Ως επόμενο βήμα, στην παρ. 10.β του άρθρου 26, ορίζεται η κατάρτιση Μητρώου Ελεγκτών Προσβασιμότητας από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, υπό τη μορφή ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, για την υλοποίηση του ελέγχου προσβασιμότητας από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα των κτιρίων που στεγάζονται φορείς δημοσίου ενδιαφέροντος. Οι Ελεγκτές Προσβασιμότητας διενεργούν επιτόπια αυτοψία στα κτίρια και συντάσσουν πόρισμα ελέγχου για το επίπεδο προσβασιμότητας των ανωτέρω κτιρίων. Οι διαδικασίες σύστασης του Μητρώου Ελεγκτών Προσβασιμότητας και ορισμού, διενέργειας ελέγχου και αποζημίωσης των Ελεγκτών Προσβασιμότητας, καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση.
Η παρούσα Πράξη αφορά την κατάρτιση του Μητρώου Ελεγκτών Προσβασιμότητας και την πραγματοποίηση των ελέγχων προσβασιμότητας των κτιρίων, όπου στεγάζονται φορείς δημοσίου ενδιαφέροντος της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014,από Ελεγκτές Προσβασιμότητας. Ειδικότερα, προβλέπεται:
Α) Υλοποίηση πληροφοριακού συστήματος, το οποίο διασυνδέεται με την ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής των κτιρίων δημοσίου ενδιαφέροντος,
Β) Εκπαίδευση των Ελεγκτών Προσβασιμότητας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για την πιστοποίηση στο Μητρώο
Γ) Διενέργεια των επιτόπιων ελέγχων από τους Ελεγκτές Προσβασιμότητας για την διαπίστωση του επιπέδου προσβασιμότητας κάθε κτιρίου
Δ) Καταχώριση των αποτελεσμάτων των ελέγχων και πιθανές βελτιωτικές ενέργειες
Ε) Αντιστοίχιση του πορίσματος σε προϋπολογισμό έργου, για περαιτέρω ενέργειες δημοπράτησης έργου